Szöszmösz Fürjfarm

Szöszmösz Fürjfarm

Fürj: itt indult a kattanás :D

2021. január 17. - Szilvia Káma Balogh

2020 nyarán találkoztam először élő, hús-vér fürjekkel. 
Előtte vettem már boltban fürjtojást, meg képen láttam már fürj madarat, de valahogy eszembe sem volt, hogy én is tarthatnék itthon párat. 
Aztán egy ismerősöm kapott egy ketrecnyi madárkát, hogy feletesse őket a ragadozó madarával. Na nem ragozom, de ketrecestől elhoztam tőle a komplett állományt. És most már elmondhatom, szerelem volt első látásra. 

Itt indult a kattanás :)

2020.08.25.

Van 4 db fürjem, a kapott információk szerint mind a négyen lányok, azaz tojók.
Semmit sem tudtam róluk. Sem a korukat, sem úgy általánosságban, hogy mit kell tudni egy fürjről. Olvasgattam, kerestem videókat.

Elneveztem őket:

1 db sötétbarna színű, ő a Pipi nevet kapta. 
2 db teljesen egyforma világos mintás: Tipi és Kipi
1 db zsemleszínű (szőke) tollú, fekete csőrű: Csipi

Korábban kukoricadarát ettek, nálam elkezdtük a tojótápos etetést. 
2020.08.25.-30 között nem tojtak egyetlen tojást sem.

Aztán szeptember elején a csajok elkezdtek tojni, és mivel az egyik fürj egyrészt nem tojt tojást, másrészt pedig egyre sürübben "mászta meg" a többieket, kiderült, hogy a Csipi nevű madárka mégsem tojó, hanem KAKASKA! Eleinte nem tudtam hogyan lehet megkülönböztetni a nemeket, de aztán Csipi elkezdett megtanulni kukurékolni is, és innentől biztos voltam benne, ki kicsoda :D

 

A bejegyzés trackback címe:

https://quail.blog.hu/api/trackback/id/tr7216393496

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása